maandag 19 september 2016

beweging



Ik bemerk een sterke innerlijke beweging de laatste maanden. Een groei, een expansie van mogelijkheden. Het is voor mij van groot belang om steeds de balans te hervinden tussen de 2 werelden waarin ik leef: de binnen- en de buitenwereld.
Het besef dat die buitenwereld een afspiegeling is van de binnenwereld is een goed uitgangspunt daarin.

Op momenten dat ik meer zichtbaar word en duidelijker richting kies vraagt een onbewuste tegenkracht aandacht, door angst op te roepen. Iets in de buitenwereld wordt gevreesd, althans zo doet het fenomeen zich voor.
Maar door de aandacht naar binnen te richten ontdek ik dan gaandeweg waar die angst vandaan komt, welke fysieke spanning  dat oplevert, welke gedachten en gevoelens erbij horen.
Een bang kind, zou je kunnen zeggen, dat even op schoot genomen en getroost wil worden door de innerlijke ouder.
Het steeds daarbij blijven en de signalen niet te negeren maar aandacht te geven geeft een intimiteit die nieuw en weldadig voor me is . Een innige verzoening met het leven en met mijn persoonlijkheid .

Geen opmerkingen:

Een reactie posten