maandag 26 november 2018

Ziel


Sinds ik me kan herinneren ben ik op zoek naar een versie van de werkelijkheid die recht doet aan de rol van  het individuele subjectieve perspectief , als ingang tot een samenhang /eenheid  die objectief is.
En dan bedoel ik niet de objectiviteit die de wetenschap pretendeert te hebben, maar een objectiviteit waarin alle objecten , levensvormen , gebeurtenissen een samenhang hebben binnen de tijd.
Een gevoelde , betekenisvolle samenhang die alle ervaringen  samenbrengt en daarmee alle tegenstrijdigheden.
Het zoeken buiten mezelf heeft me weinig opgeleverd ; de tijdgeest schampert alles weg wat maar ruikt naar zingeving of een geestelijk leven.  Betekenisvolle ervaringen worden gereduceerd tot  meetbare /tastbare stofjes in het lichaam.
Mijn werk met edelmetaal geeft een zeer goede mogelijkheid tot onderzoek van dat gebied waar materie raakt aan geest[kracht] . Ik heb de grens tussen die 2 nog nooit precies in kaart kunnen brengen ; waar gebeurt precies de overgang van geest in materie ?
Van mijn intenties, bewust dan wel onbewust , gelegd in het vloeibare zilver dat vervolgens stolt en een tastbaar beeld wordt van die intenties ?
In mijn persoonlijke zoektocht kan ik niet heen om de tekenen uit het onderbewuste ; dromen, synchroniciteit , heldere inzichten op een wezenlijker laag van het bestaan dan enkel de stoffelijke.
Ik heb gemerkt dat die communicatie met wat ik de ziel noem, geoefend kan worden, versterkt door aandacht. Aandacht voor signalen in het lichaam, voor dromen, associaties , schijnbare toevalligheden. De informatie die daaruit verschijnt geeft innerlijke richting en betekenis aan mijn leven. Een betekenis die niet gekoppeld is aan succes en prestaties in de buitenwereld.
Het is een intens troostende, steunende en bekrachtigende beweging naar binnen , waar in mijn ogen veel behoefte aan bestaat vandaag de dag.
De wegen die ik vond geef ik door via mijn cursussen , om meer mensen op het spoor te brengen van hun innerlijke weg.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten